Loading...
صفحه اولآرشیو مطالبRSS (فید)
پدیده ی قوی سیاه در جوجه کشی-2 پدیده ی قوی سیاه در جوجه کشی-1اهمیت سیستم های هوشمند کنترل در صنعت جوجه کشینکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (12)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (11)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (10)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (9)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (8)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (7)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (6)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (5)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (4)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (3)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (2)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (1)
نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (10)

نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (10)

چهارشنبه 23 بهمن 1398

نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (10)

3)انتخاب خودرو حمل

حال جوجه با كيفيت توليد و اماده پرورش است. به نظر بنده، ٤٠٪؜ از كيفيت جوجه مربوط به نحوه پرورش و مديريت مزرعه مرغ مادر است،٤٠٪؜ مربوط به نحوه عملكرد كارخانه جوجه كشي و ٢٠٪؜ مابقي مربوط به حمل تخم مرغ از فارم به كارخانه و حمل جوجه از كارخانه به فارم گوشتي است. البته هر كدام از اضلاع اين مثلث به تنهايي ميتوانند كل كيفيت را تحت تاثير منفي قرار دهند ولي براي بهترين كيفيت تنها زماني ميتوان نتيجه گرفت كه هر سه ضلع به بهترين نحو ممكن فعاليت كنند.
پارامترهايي براي انتخاب خودرو حمل مناسب:
راننده: متاسفانه سيستم حمل جوجه يكروزه كما في السابق به صورت سنتي در حال انجام است. اگرچه كاميون هاي( كِشنده هاي) جديدي وارد چرخه حمل شده اما اتاق هاي حمل در اكثر موارد فاقد هرگونه امكانات مانيتورينگ و كنترل هستند. صرفا تجربه راننده است كه شرايط جوجه ها را در طول مسير تشخيص دهد. راننده اي را انتخاب كنيد كه تجربه كافي اين كار را داشته باشد و يا با همراهي يك فرد با تجربه جوجه هارا برايتان حمل كند. توصيه ميشود علي الخصوص براي مسير هاي طولاني، خودرو هايي را انتخاب كنيد كه دو نفره مسير را طي ميكنند. اين كار باعث خستگي كمتر راننده و در نتيجه كنترل بهتر جوجه ها در طول مسير خواهد شد و همچنين در صورت بروز هرگونه مشكل، قطعا كنترل اوضاع و جلوگيري از اسيب به جوجه ها بهتر انجام خواهد شد.
همانطور كه در خصوص انتخاب مزرعه مرغ مادر و كارخانه جوجه كشي به متعهد بودن اشاره شد، در اين مورد هم به متعهد بودن راننده حمل توجه كنيد. يك حمل و نقل بي كيفيت كل فرآيند پرورش را تحت تاثير قرار ميدهد. به دفعات در طول سفر ، خودرو هاي حمل جوجه يكروزه اي را مشاهده كردم كه راننده براي صرف غذا به راحتي خودرو مملو از جوجه را بدون ابتدايي ترين امكانات تهويه اي در گوشه اي پارك كرده و يا مشاهده كردم كه راننده حمل در طول مسير اقدام به تحويل بخشي از جوجه به مشتريان محلي كرده و با كسر مثلا يك جوجه از تعدادي از كارتن ها حدود ٢٠٠ قطعه از امار تحويلي را كم كرده!!
""اين توضيحات قطعا شامل رانندگان شريف و زحمتكشي كه با تمام مشكلات و سختي هاي اين حرفه با تمام توان و متعهدانه اقدام به جابجايي بار ميكنند نبوده و هدف از بيان برخي نكات منفي و موارد تجربه شده، ياداوري به مرغداران عزيز براي انتخاب اگاهانه خودرو و راننده حمل جوجه يكروزه است.""
پس در خصوص شخص راننده به :
١- تجربه
٢- متعهد ، خوشنام و صادق بودن
٣- حساس به زمان بودن
٤- توانايي جسمي كافي داشتن
٥- تنها نبودن (كمك داشتن)

توجه كنيد.
ادامه دارد...

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نکات حیاتی و کلیدی صنعت جوجه کشی میتوانید از این قسمت وارد شوید .

حسین تقوی
کارشناس طراحی فرآیند
کارشناس برق و الکترونیک
کارشناس ارشد سیستم های کنترل

نشر مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفا به اشتراک بگذارید:
نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید.
نام شما:
نظر شما:
پست الکترونیک:
وبسایت:
عبارت امنیتی:
نظر کاربران در مورد این مطلب:

هیچ نظری برای مشاهده وجود ندارد.

ما را دنبال کنید:

لینک تلگرام لینک توییتر لینک فیسبوک لینک اینستاگرام

آدرس : مازندران - ساری - جاده دریا - کیلومتر 5 جاده لاریم - روستای گلنشین - خیابان بهار
تلفکس : 4و33826632-011
همراه : 09123954088 - 09121326052
مکان روی نقشه

طراحی توسط: پویاوب