Loading...
صفحه اولآرشیو مطالبRSS (فید)
پدیده ی قوی سیاه در جوجه کشی-2 پدیده ی قوی سیاه در جوجه کشی-1اهمیت سیستم های هوشمند کنترل در صنعت جوجه کشینکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (12)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (11)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (10)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (9)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (8)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (7)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (6)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (5)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (4)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (3)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (2)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (1)

نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (1)

جمعه 15 آذر 1398

نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (1)

1)انتخاب مزرعه مرغ مادر

اگر روند مربوط به حذف و کشتار مرغ را در نظر نگیریم ، مرغداری های گوشتی آخرین حلقه از زنجیره ی تولید گوشت مرغ هستند. طبیعتا هر اتفاق مثبت و منفی که برای این حلقه رخ دهد ، تمامی این زنجیره تحت تاثیر قرار خواهند گرفت . البته این مساله برای تمام حلقه های این زنجیره صادق است ، اما حتی اگر تمامی حلقه ها به بهترین نحو عمل کنند ، همه آنها چشم انتظار مرغداری های پرورش گوشتی هستند. پس توجه تولید کنندگان جوجه یکروزه به مرغداران گوشتی نه صرفا به عنوان یک مشتری ، بلکه باید به عنوان شریک تجاری باشد. پس ، ساده ترین کمک و حتی وظیفه در قبال این دوستان ، ارائه با کیفیت ترین جوجه است که میتواند کمک بسیار زیادی به افزایش بهره وری تولید و کاهش دغدغه های آنها داشته باشد.  از این رو و در جهت کمک به این عزیزان ، بر آن شدیم تا نکاتی کوچک اما بسیار مهم که متاسفانه در اکثر مواقع از دید مرغداران عزیز در زمان انتخاب جوجه یکروزه مورد توجه قرار نمیگیرد ارائه کنیم. توجه داشته کنید که نکات بسیار روتین و اپیدمی در بین مرغداران که بعضا راهگشا هم نیست در این سری پست ها ارائه نمیشود
قطعا همه میدانند که انتخاب مزرعه مرغ مادر بسیار مهم است. منظور از انتخاب صرفا انتخاب نژاد نیست ! انتخاب یک تولید کننده با دغدغه است. مرغ مادری که دغدغه کیفیت داشته باشد .  توجه به سایز مجموعه مرغ مادر و بزرگی یا کوچکی آن از بی ربط ترین پارامترهای انتخاب مرغ مادر است. بسا شرکت های بسیار کوچکی که بسیار جوجه های با کیفیتی تولید میکنند و تا ماه ها جوجه هایشان رزرو است و برعکس شرکت های بسیار بزرگی که بسیاری از نکات ریز در خلال تولید را رعایت نمیکنند و به شدت بر کیفیت گله گوشتی تاثیر منفی دارند. مرغ مادر های خوشنام بی دلیل خوشنام نیستند. نه تنها کیفیت جوجه های آنها بلکه همراهی آنها با مرغداران گوشتی موجب خوشنامی آنها شده. در هرکاری امکان بروز اشتباه هست ، اما نحوه پاسخگویی طرف های کاری بسیار مهم تر از عدم رخ دادن اشتباه و یا بروز مشکل است. پس :

 

  1.  از افراد خوشنام خرید کنید. این خوشنامی بسیاری از پارامترهای فنی را هم پوشش میدهد زیرا اعتبار برای اینگونه افراد در هر صنف که باشند مهم است و آنها را وادار به تولید جنس با کیفیت میکند.
     
  2. حتما از سایر پرورش دهندگانی که انتخابی مشابه با انتخاب شما داشته اند ، پرس و جو کنید اما رضایت و یا نارضایتی آنها را بدون مستندات نپذیرید
     
  3. به تیتر واکسن های جوجه های خروجی در زمان نزدیک به زمان جوجه ریزی خود دقت کنید و از شرکت مرغ مادر مطالبه کنید

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نکات حیاتی و کلیدی صنعت جوجه کشی میتوانید از این قسمت وارد شوید .

حسین تقوی
کارشناس طراحی فرآیند
کارشناس برق و الکترونیک
کارشناس ارشد سیستم های کنترل

نشر مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفا به اشتراک بگذارید:
نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید.
نام شما:
نظر شما:
پست الکترونیک:
وبسایت:
عبارت امنیتی:
نظر کاربران در مورد این مطلب:

هیچ نظری برای مشاهده وجود ندارد.

ما را دنبال کنید:

لینک تلگرام لینک توییتر لینک فیسبوک لینک اینستاگرام

آدرس : مازندران - ساری - جاده دریا - کیلومتر 5 جاده لاریم - روستای گلنشین - خیابان بهار
تلفکس : 4و33826632-011
همراه : 09123954088 - 09121326052
مکان روی نقشه

طراحی توسط: پویاوب