Loading...
صفحه اولآرشیو مطالبRSS (فید)
پدیده ی قوی سیاه در جوجه کشی-2 پدیده ی قوی سیاه در جوجه کشی-1اهمیت سیستم های هوشمند کنترل در صنعت جوجه کشینکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (12)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (11)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (10)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (9)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (8)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (7)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (6)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (5)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (4)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (3)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (2)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (1)
نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (8)

نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (8)

چهارشنبه 23 بهمن 1398

نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (8)

2)انتخاب کارخانه جوجه کشی

بعد از دوران ستر ، تخم مرغ ها باید 2 تا 3 روز (با توجه به نحوه مدیریت کارخانه)در هچر بمانند. نکاتی که بر کیفیت جوجه ها به واسطه هچر تاثیر میگذارند عبارتند از :
دما ی هچر: هرچه انتخاب دما به سمتی رود که اولا مینیمم و ماکزیمم ها را نقض نکند و دوما باعث شود تا جوجه ها در نزدیک ترین زمان به 21 روز آماده تخلیه شوند ، بهترین حالت است. بالا بودن دمای هچر یا پایین بودن آن(با فرض انتخاب حرارت و رطوبت صحیح در ستر) باعث خشک شدن جوجه ها (دهیدراته) و یا خوب خشک نشدن آنها میشود. همچنین افزایش تعداد جوجه های درجه دو به دلیل عدم بسته شدن مناسب ناف را به همراه دارد.
رطوبت هچر: معمولا ست پوینت رطوبت در هچر به نسبت ستر بالاتر انتخاب میشود. این امر به خروج راحت تر جوجه ها از تخم و همچنین حفظ کیفیت جوجه ها بعد از هچ را تحت تاثیر قرار میدهد. با توجه به اینکه در هچر ، بحث کاهش وزن مانند ستر مطرح نیست، انتخاب رطوبت مناسب صرفا به معنی کنترل فرآیند خشک شدن جوجه های هچ شده و کمک به هچ شدن آسان میباشد.
ضد عفونی و بهداشت هچر: هچر باید عاری از هرگونه آلودگی باشد. سبد ها باید در هرمرحله شسته شده و در ضدعفونی غرقاب شوند و با یک ضدعفونی کننده گازی مانند فرمالدهید یا گاز ازن ضدعفونی شوند. همچنین میتوان بعد از ترانسفر هم تخم مرغ ها را گاز داد که البته میزان آن باید بسیار حساب شده باشد. تمامی این موارد به عدم انتقال آلودگی از هچر به جوجه کمک بسزایی میکند. خصوصا در زمانی که آلودگی گله مادر بالاست ، تنظیم دوز ضدعفونی بسیار حیاتی است.
حال 21 روز تمام شده و نوبت به تخلیه جوجه هاست..
ادامه دارد..

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نکات حیاتی و کلیدی صنعت جوجه کشی میتوانید از این قسمت وارد شوید .

حسین تقوی
کارشناس طراحی فرآیند
کارشناس برق و الکترونیک
کارشناس ارشد سیستم های کنترل

نشر مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.

 

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفا به اشتراک بگذارید:
نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید.
نام شما:
نظر شما:
پست الکترونیک:
وبسایت:
عبارت امنیتی:
نظر کاربران در مورد این مطلب:

هیچ نظری برای مشاهده وجود ندارد.

ما را دنبال کنید:

لینک تلگرام لینک توییتر لینک فیسبوک لینک اینستاگرام

آدرس : مازندران - ساری - جاده دریا - کیلومتر 5 جاده لاریم - روستای گلنشین - خیابان بهار
تلفکس : 4و33826632-011
همراه : 09123954088 - 09121326052
مکان روی نقشه

طراحی توسط: پویاوب