Loading...
صفحه اولآرشیو مطالبRSS (فید)
پدیده ی قوی سیاه در جوجه کشی-2 پدیده ی قوی سیاه در جوجه کشی-1اهمیت سیستم های هوشمند کنترل در صنعت جوجه کشینکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (12)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (11)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (10)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (9)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (8)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (7)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (6)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (5)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (4)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (3)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (2)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (1)

اهمیت رطوبت در صنعت جوجه کشی (4)

جمعه 15 آذر 1398

اهمیت رطوبت در صنعت جوجه کشی (4)

انتخاب ست پوینت مناسب

همانطور که قبلا توضیح داده شد، در دستگاه های جوجه کشی رطوبت بر مبنای دمای حباب تر بیان میشود. هرچه این عدد بالاتر باشد ، یعنی رطوبت بیشتر و هرچه کمتر باشد یعنی رطوبت کمتر است . حال اینکه چگونه باید این اعداد انتخاب شوند اصل ماجراست. انتخاب رطوبت بسیار حساس و تاثیر گذار بر کیفیت جوجه است. انتخاب میزان رطوبت بالا یا پایینتر از مقدار مورد نیاز در هردو حالت مشکل ساز و خطرناک است اما میتوان با اطمینان گفت که خطرات انتخاب رطوبت پایین بیشتر از رطوبت بالاست. معیارهایی که بر اساس آن رطوبت درخور گله انتخاب میشود بستگی به سن گله ، نژاد ، شرایط اولیه نگهداری تخم مرغ (تاثیر کمی دارد) و مهمتر از همه کیفیت پوسته و تغذیه گله مادر و سیستم های موجود در کارخانه جوجه کشی دارد. اعدادی که در ادامه عنوان میشود به صورت عمومی و کلی است و میتواند بر اساس شرایط گله و حتی سیستم هوسازی کارخانه تغییر کند. در شرایط نرمال ، هر تخم مرغ تا روز 19 ام باید 9 تا 12 درصد کاهش وزن داشته باشد . همچنین وزن جوجه نسبت به تخم مرغ میتواند بین 67 تا 72 درصد وزن تخم مرغ باشد. بهترین شرایط برای یک گله و کارخانه جوجه کشی زمانی است که بتوان به ماکزیمم وزن جوجه نسبت به تخم مرغ رسید بدون اینکه درصد جوجه های درجه دو به طور معنا داری افزایش یابد که اگر شرایط گله مساعد باشد ، این هنر و مهارت کارخانه جوجه کشی است که با تنظیم فشار هوای ستر ، تعادل بین ورودی و خروجی هوا ، تنظیم دقیق حرارت و رطوبت هواساز و دقت به زمان هچ به این شرایط دست پیدا کند. ميتوان با اطمينان گفت كه تفاوت بين اهميت دادن و يا ندادن به وزن جوجه خروجي به شدت بر كيفيت جوجه خروجي از دستگاه و به طبع آن رضايت مرغدار گوشتي و حتي كيفيت و بازدهي دوره پرورش داشته باشد. جمله ي اشنايي كه مرغداران گوشتي عزيز هميشه بر زبان دارند مبني بر اينكه شرايط پرورش عينا مشابه هم هستند ولي يك دوره راندمان بالا و يك دوره راندمان پايين را كسب ميكنند كه يكي از دلايل ميتواند به نسبت وزن جوجه به تخم مرغ در زمان خروج جوجه از دستگاه جوجه كشي مرتبط باشد. در ادامه تصاویر نمودار های واقعی وزن جوجه به تخم مرغ برخی گله هایی که با این مجموعه همکاری داشته اند به عنوان نمونه قرار داده شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نکات حیاتی و کلیدی صنعت جوجه کشی میتوانید از این قسمت وارد شوید .

حسین تقوی
کارشناس طراحی فرآیند
کارشناس برق و الکترونیک
کارشناس ارشد سیستم های کنترل

نشر مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفا به اشتراک بگذارید:
نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید.
نام شما:
نظر شما:
پست الکترونیک:
وبسایت:
عبارت امنیتی:
نظر کاربران در مورد این مطلب:
Asayeshpour
سه شنبه 5 فروردین 1399
با درود سوالی داشتم متاسفانه من بیست تخم کاسکو خود را از دستگاه جوجه کشی از دست دادم بخاطر یا رطوبت یا حرارت ایا رابطه وزن ورطوبت فرمولی دارد با سپاس
0
+
-
0
مدیر وبسایت
جمعه 9 خرداد 1399
با سلام. برای هر پرنده شرایط متفاوت هست. حتی مثلا برای تخم مرغ های یک فارم واحد هم شرایط برای سالن های مختلف ، متفاوت هست. به همین علت وضعیت باید بعد از هچ و یا تلفات بررسی بشه. اینکه خدمت شما عددی در خصوص میزان رطوبت دستگاه و یا حرارت اعلام بشه متاسفانه عملی نیست و حتما باید بعد از بررسی وضعیت تخم ها و وزن کشی های روتین به اعداد درست رسید. همچنین در نظر داشته باشید که کسانی که به طور تخصصی در خصوص جوجه کشی یک پرنده خاص فعالیت میکنن، به اعداد تجربی دست پیدا میکنن ولی اون اعداد صرفا مناسب برای شروع فرایند جوجه کشی بوده و در ادامه باید اصلاح شوند.
0
+
-
0

ما را دنبال کنید:

لینک تلگرام لینک توییتر لینک فیسبوک لینک اینستاگرام

آدرس : مازندران - ساری - جاده دریا - کیلومتر 5 جاده لاریم - روستای گلنشین - خیابان بهار
تلفکس : 4و33826632-011
همراه : 09123954088 - 09121326052
مکان روی نقشه

طراحی توسط: پویاوب